3000130557 |
Currículum i avaluació competencials per àmbits (artístic-visual i plàstica) |
2018-2019 |
Curs. Secundària Obligatòria |
|
|
|
1/7/2019 - 5/7/2019 (20 hores) de 10:00h a 14:00h |
|
INS Pompeu Fabra |
|
c. Fèlix Duran i Canyameres, 3 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
CVPE Currículum i avaluació competencials per àmbits (artístic-visual i plàstica)
|
| |
Inscripció |
15/05/2019 - 31/05/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La versatilitat entre els postulats del currículum per competències i la didàctica d’aula: dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació, al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.
Pràctica reflexiva compartida que vinculi la praxi didàctica amb la fonamentació pedagògica, per incidir en un canvi de perspectiva docent que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn.
Model de formació del professorat fonamentat en la participació activa i la iniciativa personal que combini el treball individual i el col•laboratiu per aprendre entre iguals (replicant formats d’aprenentatge competencial a l’aula).
|
| |
Objectius |
1. Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2. Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa/formadora i qualificadora, a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3. Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit i transferència
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5. Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
|
| |
Continguts |
Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015) i documents d’orientació de les competències bàsiques i transversals
Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats i eines per a l’avaluació competencial.
Àmbits transversals del currículum. Àmbit digital i Personal i Social
Mètodes didàctics competencials i orientacions metodològiques centrades en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
|
| |
Formador/a |
Adriana Zampa
|
| |
Avaluació |
• Assistència al 80% de les sessions presencials.
• Realització i validació de les tasques
• Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
• Assistència al 80% de les sessions presencials.
• Realització i validació de les tasques
• Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària d'educació visual i plàstica
|
| |
E-mail |
formaciocurriculum@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
01/07/2019 |
1000 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
02/07/2019 |
1000 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
03/07/2019 |
1000 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
04/07/2019 |
1000 |
1400 |
Sessió 5 |
divendres |
05/07/2019 |
1000 |
1400 |
|
| |